معرفی سایت های حاوی مقالات علمی در زمینه کشاورزی

Elsevier Science

ScienceDirect is the world's largest electronic collection of science, technology and medicine full text and bibliographic information.

Subjects covered include Agricultural and Biological Sciences, Arts and Humanities, Biochemistry, Genetics and Molecular Biology, Business, Management and Accounting, Chemical Engineering, Chemistry, Computer Science, Decision Sciences, Earth and Planetary Sciences, Economics, Econometrics and Finance, Energy, Engineering, Environmental Science, Immunology and Microbiology, Materials Science, Mathematics, Medicine and Dentistry, Neuroscience, Nursing and Health Professions, Pharmacology, Toxicology and Pharmaceutical Science, Physics and Astronomy, Psychology, Social Sciences , Veterinary

Science and Veterinary Medicine.

http://www.sciencedirect.com/

www.elsevier.com


About AgEcon Search

AgEcon Search: Research in Agricultural and Applied Economics is a World Wide Web site developed and maintained at the University of Minnesota by Magrath Library and the Department of Applied Economics. The site has received encouragement and financial support from the American Agricultural Economics Association, the Economic Research Service of the United States Department of Agriculture, and the Farm Foundation as well as the University of Minnesota.  

http://agecon.lib.umn.edu

سخن بزرگان

از فرمایشات گهربار امیر المومنین حضرت علی بن ابی طالب (علیه السلام) :

مراقب افکارت باش که گفتارت می شود

           مراقب گقتارت باش که رفتارت می شود

                     مراقب رفتارت باش که عادتت می شود

                               مراقب عادتت باش که شخصیتت می شود

                                          مراقب شخصیتت باش که سرنوشتت می شود

با آرزوی موفقیت برای تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2006

فردا تیم ملی کشورمان در مقابل مکزیک قرار می گیرد. تمام ایرانی های داخل و خارج کشور امیدوارند که شاهد بازی زیبا ،جوانمردانه و ان شاءالله پیروزمندانه ای از تیم ملی در مقابل تیم مکزیک باشند. وظیفه همه ما این است که برای تیم ملی دعا کرده و به نحو احسن از آنها حمایت کنیم. با آرزوی موفقیت برای تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2006

ابتکار صدا و سیما

سلام

دیروز بازی های جام جهان آغاز شد. ولی بر طبق هر دوره مراسم افتتاحیه به دلایل مختلف به طور مستقیم و حتی غیر مستقیم پخش نشد.

نکته جالب اینکه یکی از مسئولین صدا و سیما در افاضاتی فرموده اند ایران از جمله معدود کشورهایی است که کلیه مسابقات جام جهانی را به طور مستقیم پخش می کند. یک نفر نیست به این جناب مسئول محترم بفرماید اگر ایران به این ابتکار بزرگ دست زده و در شمار معدود کشورها به حساب می آید بدین جهت است که استفاده از ماهواره در کشور ما ممنوع می باشد. در اکثر کشورهای جهان حتی در کشورهای اسلامی همسایه نیز استفاده از ماهواره آزاد می باشد و صدا و سیمای آن کشورها به خودش زحمت پخش بازیها را نمی دهد چون شبکه های ماهواره ای به طور کاملا مستقیم اقدام به پخش بازی ها می کنند و دیگر شبکه های تلویزیونی آنها متحمل هزینه نمی شوند.

در هر حال با توجه شرایط موجود بازم از این خلاقیت و ابتکار صدا و سیما بسیار ممنون و متشکریم.

تشنج در سخنرانی آقای هاشمی رفسنجانی

سلام

دیروز داشتم سخنرانی آقای هاشمی رفسنجانی در حرم حضرت معصومه (س) از تلویزیون تماشا می کردم. خیلی تاسف خوردم به جهت حرکت ناپسند چند نفر از حاضرین در جلسه که شعارهایی بر علیه آقای هاشمی سر دادند.....

امیدوارم هر شخصی از راههای زیباتر و بهتری که وجود داره برای بیان نظرش استفاده کنه. این عملی که این افراد انجام دادند نه فقط در مقابل آقای هاشمی بلکه در مقابل هر فردی نکوهیده و نسنجیده می باشد.

 بهتره دیگه در این مورد اظهار نظرم و ادامه ندم....

 

سازمان نظام مهندسی استان تهران

سلام

امروز رفته بودم سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران تا ببینم تو این NGO که دم از حمایت از کشاورزی و دانش آموختگان بخش کشاورزی میزنه چه خبره. داخل که رفتم خبر زیاد بود اعم از کلاس های آموزشی، تورهای تفریحی، تسهیلات و..... اما من بعد از سه سال عضویت تو این سازمان هنوز از هیچ کدومش مطلع نبودم. یعنی تا به حال برام هیچ خبرنامه یا چیز دیگه نیومده بود. فقط ۴ شماره فصلنامه سازمان و فرستاده بودند. که آن هم توسط سازمان مرکزی ارسال شده بود. خیلی برام جالب بود که چقدر به اعضا بی توجهی میشه تا جایی که در مورد زمان دور اول و دوم انتخابات سازمان خیلی از اعضا بی اطلاع بودند. وقتی به کارمندان محترم سازمان گفتم چرا اطلاع رسانی ضعیفی دارید گفتند ما برای ۹ هزار عضو سازمان در خصوص زمان انتخابات اطلاعیه ارسال کردیم. خلاصه اینکه همه تقصیرات و گردن پست می انداختند. متاسفانه خیلی داره به سازمان نظام مهندسی بی توجهی میشه که این بی توجهی هم از طرف مسئولین محترم این سازمان و هم از طرف اعضای محترم است. امیدوارم که هیات مدیره جدید سازمان شرایطی را فراهم کنند تا حضور اعضا در سازمان پررنگ تر و مفید تر از سابق باشد که این هم به نفع اعضا و هم به نفع کشاورزی کشورمان خواهد بود.

ایده نو دیگر برای طرح ملی ساماندهی ایده های جوان

 خودکفایی در تولید محصولات گلخانه ای

کشور ایران برعکس تصورات موجود دارای شرایط بسیار خوبی در زمینه کشاورزی می باشد. تنوع آب و هوایی مختلف در سطح کشور موجب ایجاد تنوع کشت محصولات مختلف کشاورزی در کشورشده است. متاسفانه در چند ساله اخیر به کشاورزی کشور اهمیت چندانی داده نشده است. ولی باید دانست که این کشور تنها و تنها از راه کشاورزی می تواند راه های پیشرفت و توسعه را حتی در زمینه های دیگر بپیماید.

در حال حاضر در کشور با توجه به امکانات فراوان متاسفانه شاهد بیکاری فراوانی در بین فارغ التحصیلان و علاقمندان کشاورزی هستیم. یکی از زمینه های کار کشاورزی که در سطح کم بازده فراوانی میدهد کشت گلخانه ایی می باشد. کشت گلخانه ای داری مزایای فراوانی از جمله کاهش ریسک، مدیریت آسان، افزایش بهره وری، افزایش نسبت درآمد به واحد سطح، زمین کم، فصلی نبودن کشت و کار و ... می باشد. مسئولین محترم وزارت کشاورزی با برنامه ریزی صحیح باید با در نظر گرفتن میزان فارغ التحصیلان فعلی وآینده در هر استان و یا شهرهای بزرگ اقدام به تاسیس شهرک های گلخانه ایی در اطراف آنها نمایند و به هریک از فارغ التحصیلان حداقل 5000 مترمربع واگذار گردد تا در این واحدها مشغول به کار شوند. وزارت جهاد کشاورزی باید شرایط آسانی را جهت تحویل این گلخانه ها به فارغ التحصیلان مهیا نماید و همچنین کمک های فنی و علمی نیز در این زمینه ارائه نماید. مطمئناً این طرح در کوتاه مدت برای فارغ التحصیلان، وزارت جهادکشاورزی و کشورمان بسیار سودمند و مفید خواهد بود. مزایایی را که می توان از اجرای این طرح متصور شد :

1-    اشتغال آسان قشر عظیم فارغ التحصیل کشاورزی

2-    استفاده بهینه از زمین های موجود

3-    افزایش چشمگیر در تولید محصولات

4-    رسیدن به خودکفاییدر کوتاه مدت در تولید محصولات مورد کشت

5-    کسب درآمد مورد قبول برای کارشناسان بخش کشاورزی

6-    کاهش فشار بر وزارت کشاورزی به جهت ایجاد اشتغال مفید و موثر

7-    افزایش صادرات محصولات گلخانه ای و نتیجتاً افزایش درآمد ارزی

ایده نو برای طرح ملی ساماندهی ایده های جوان

با سلام

ایده زیر را برای طرح ملی ساماندهی ایده های جوان فرستادم.  خوشحال می شوم از نظرات ارزشمند شما خوانندگان عزیز بهره مند گردم. 

http://www.ideacenter.ir/

اصلاح قانون معافیت رتبه های برتر کنکور (1 تا 3)

احتراماً با توجه به عنایت مقام معظم رهبری در خصوص معافیت رتبه های برتر علمی کشور (رتبه های 1 تا 3) از خدمت مقدس سربازی به استحضار می رساند : اکثر دانشجویان کارشناسی  و کارشناسی ارشد دانشگاه ها علی رغم رقابت علمی فشرده و حایز بودن شایستگی های لازم مشمول این عنایت نمی شوند چرا که این معافیت شامل رتبه های 1 تا 3 دانشگاه ها می شود. در صورتیکه رقابت بین رتبه های 1 تا 10  و حتی 1 تا 100 بسیار فشرده و نزدیک به هم می باشد و تفاوت زیادی از لحاظ نمره علمی بین رتبه های 1 تا 10 نمی توان قائل شد. نکته قابل توجهی در معافیت رتبه های 1 تا 3 وجود دارد کسب رتبه 1 تا 3 توسط خانم ها و یا افرادی که سابقاً از طرق دیگری معاف شده اند در برخی از رشته ها می باشد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا لااقل رتبه های بعدی بتوانند از این شرایط استفاده نمایند. چنانچه مستحضرید یکی از مشکلات قشر تحصیل کرده بخصوص رتبه های برتر علمی کشور انجام خدمت مقدس سربازی می باشد که طی این مدت این افراد از وادی علم و دانش و رشته تخصصی خود به دور افتاده و کارآیی آنها کاهش می یابد که خود طبیعتاً در روند علمی کشور و دستیابی به خودکفایی ایجاد اشکال می نماید.

چند راهکار اساسی که در این خصوص مفید و کارآمد می باشد عبارتند از :

1-  با توجه به نامگذاری امسال به نام مبارک پیامبر اعظم(ص) توسط مقام معظم رهبری و با توجه به قداست و شرافت آن پیامبر عظیم شأن و خاندان پاک و مطهرش اعلام معافیت رتبه های 1 تا 14 در کنکورهای سراسری و کارشناسی ارشد دانشگاه ها.

2-  معافیت از خدمت مقدس سربازی افرادی که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری طرح های کاربردی- تحقیقاتی در سطح ملی و بین المللی انجام داده اند.

3-  معافیت برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که دارای حداقل دو مقاله چاپ شده در سمینارها و مجلات علمی بین المللی هستند.

4-  معافیت از خدمت مقدس سربازی برای رتبه های 1 تا 100 کنکور سراسری و 1 تا 14 کنکور کارشناسی ارشد و 1 تا 2 دکتری.

5-  کاهش دوران خدمت مقدس سربازی به تناسب مقطع تحصیلی. برای کارشناسی 20 روز آموزشی و یک سال خدمت، کارشناسی ارشد 10 روز آموزشی و 5 ماه خدمت، دکتری 5 روز آموزشی و 2 ماه خدمت که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری طرح خدمت به صورت کارورزی در رشته تخصصی صورت گیرد.

 

مزایایی را که می توان در صورت اجرای هریک از موارد بالا از آنها نام برد عبارتند از :

1-    اجرای عدالت و مهرورزی به نحو احسن در خصوص این افراد

2-    جلوگیری از فرار مغزها

3-    ایجاد انگیره برای خدمت رسانی به انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان

4-    استفاده بهینه و مطلوب از تخصص این افراد در جهت رشد و شکوفایی کشور

5-    کاهش هزینه در نظر گرفته شده برای خدمت سربازی

6-    کاهش مشکلات جوانان برای مسائل اصلی زندگی از جمله ازدواج، کار ، مسکن و ...

7-    بالا رفتن سطح علمی کشور

8-    بالا رفت امید به زندگی در بین این افراد

9-    افزایش رقابت علمی در بین جوانان و در نتیجه رشد و شکوفایی علمی کشور.    

 

خیلی بی عنوانه

چند روز پیش یه خبری رو در مورد سربازی تو وبلاگم زدم. دو روز پیش رفتم نظام وظیفه فکر می کنید چی گفتند .......؟

بله گفتند معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی مصاحبه خودش و تکذیب کرده و اصلا این قانون الان اجرا نمیشه و قرار نیست اجرا بشه!

بازم به خاطر این خبری که تو وبلاگ زدم .....................دیگه معذرت نمی خوام .................منم مثل همه شما منتظر تایید این خبرم تا به لطف الهی رتبه های ۱ تا ۱۰ کنکور و حتی بالاتر و از خدمت سربازی معاف کنند.