گلایه از ریاست سازمان صدا و سیما

جناب آقای مهندس ضرغامی

ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

با عرض سلام و تحیت

چند سالی است که سازمان صدا و سیما در ابتکاری ارزشمند هر ساله از چهره های علمی و فرهنگی کشور تجلیل و تقدیر بعمل می آورد. چهره های گرانبهایی که خود را وقف خدمت به مردم و این سرزمین نموده اند. تقدیر از این عزیزان اگرچه در برابر همت والا و شخصیت گرانقدر آنها جایگاهی بس کوچک دارد، اما نشان از پویایی و نگاهی مثبت به اندیشمندان عرصه های علمی و فرهنگی و در نهایت به علم و فرهنگ کشور است. با ارج نهادن به این عمل بزرگ لازم می دانم بعنوان عضو کوچکی از مجموعه کشاورزی و منابع طبیعی گله ای از جنابعالی و دست اندرکاران برگزاری این همایش داشته باشم.

جناب آقای مهندس ضرغامی

 بر خلاف دوره های قبلی همایش که چهره ماندگاری از بخش کشاورزی و منابع طبیعی انتخاب می شد، متاسفانه در همایش امسال چهره ماندگاری در این بخش معرفی نگردید. در این مجال نمی خواهم از اهمیت کشاورزی و منابع طبیعی سخن به میان آورم چراکه جنابعالی به خوبی به نقش کشاورزی و منابع طبیعی و تأثیرات آن در مسائل افتصادی، سیاسی، اجتماعی و ...کشور واقفید. به راستی آیا این عدم انتخاب، نشان از نزول جایگاه و نقش کشاورزی و منابع طبیعی است یا نشان از نبود چهره ای دانشمند و فرهیخته در این بخش. اگر داوران و مسئولان محترم گزینش چهره های ماندگار، اندکی در مراکز علمی و تحقیقاتی کشاورزی و منابع طبیعی نظر می کردند، مطمئناً عالمانی را می یافتند که کشاورزی و منابع طبیعی کشور مدیون زحمات و تلاشهای بی دریغ آن بزرگواران است. یقیناً دوستداران و حامیان کشاورزی و منابع طبیعی کشور این گونه برخوردها را ناشی از عدم توجه به بخش کشاورزی و منابع طبیعی خواهند دانست. در هر حال مطمئناً انتخاب فردی بعنوان چهره ماندگار بخش کشاورزی و منابع طبیعی در سال جاری، نشان دهنده نگاه ویژه جنابعالی و رسانه ملی به بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور خواهد بود. والسلام.

حرکت نمادین و جالب توجه وزیر جهادکشاورزی

دیروز پشت ترافیک میدان توحید بودم که خبر ساعت 9 و نیم صبح از رادیو اعلام کرد در مراسمی آقای اسکندری وزیر جهاد کشاورزی از خوردن آب میوه خارجی (رانی) خودداری نموده و همراهان خود را نیز از این کار بر حذر داشته است.

خبر بسیار جالب و حرکت نمادین نیکویی است.

اما آیا وزیر محترم در مقابل برنج پاکستانی، گوشت برزیلی، پرتقال مصری ، سیب فرانسوی و ... که بازار داخلی را اشباع نموده و کمر تولید کنندگان داخلی را شکسته است، این چنین رفتار کرده ، می کنند و خواهند کرد.

آدرس وبلاگها و وب سایتهای کشاورزی و منابع طبیعی

آدرس بیش از ۱۸۰ وبلاگ و وب سایت کشاورزی و منابع طبیعی ارائه شده در نخستین همایش وبلاگ نویسان کشاورزی و منابع طبیعی ( با اصلاحات جدید)

لینک دانلود :  http://download.yousendit.com/74DE36990EE63658 

شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام)

شهادت جانسوز رئیس مکتب جعفری حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) بر شما تسلیت باد.

بیانیه نخستین همایش وبلاگ نویسان کشاورزی و منابع طبیعی

نقش غیر قابل انکار فناوری اطلاعات و ارتباطات در کلیه شئون سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جوامع یکی از اصول محوری توسعه پایدار به شمار می آید. در هزاره سوم آنچه ملاک برتری محسوب شده و به مدد آن می توان از عرصه های مختلف پیروز و سربلند بیرون آمد، تسلط و حضور در دنیای فناوریهای نوین، بویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات است. وبلاگ نویسی به عنوان یکی از ابزارهای پرطرفدار و گسترده در دنیای مجازی و عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور ما، هر چند که نوپاست لیکن در همین زمان اندک علی رغم فقدان سازماندهی و زیرساختهای مناسب توانسته است جایگاه ویژه ای را در بین علاقمندان و مخاطبان خود گشوده و به عنوان رسانه ای فراگیر و موثر در عرصه های گوناگون، مانند علوم و فنون حرفه ای با استقبال فراوان روبرو گردد.

حوزه گسترده وبلاگ نویسی تخصصی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی از این مقوله مستثنی نبوده به طوریکه اکنون فعالان این بخش با ایفای نقش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی حرفه ای، قادرند تا در سطحی گسترده و فراگیر به یاری تصمیم سازان و مدیران اجرایی آمده، با آینده نگری و بحران ستیزی، تحقق هر چه بهتر اهداف و سیاستگذاری ها را تسهیل و تسریع نمایند. اکنون که به لطف خداوند منان و با مساعدت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران، جمع حاضر گرد هم آمده اند، پایبندی خویش را بر هم فکری، همیاری و تلاش خستگی ناپذیر در راه توسعه بخش کشاورزی که متضمن ساختن ایرانی آباد و سربلند است، اعلام نموده و باورهای مهم و اساسی این همایش را به شرح ذیل بیان می نمایند:

1-  باور نعمتهای بی کران الهی و منابع سرشار انسانی و طبیعی موجود که شکرانه آن تلاش در جهت حفظ پایداری محیط زیست و منابع طبیعی و توسعه منابع انسانی است.

2-     لازمه و اصل ابتدایی، پایبندی به اصول اخلاق حرفه ای در وبلاگ نویسی است.

3-     نیل به توسعه پایدار و اعتلای کشور در گرو اعتلای بخش کشاورزی است.

4-     استمرار این حرکت ارزشمند و برنامه های آتی تأثیرات مهمی در اتقاء بخش کشاورزی خواهد داشت.

5-  ارج نهادن و حمایت از فعالیت های وبلاگ نویسی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان یک فعالیت حرفه ای در جامعه توسط دولت، مجلس و سازمانهای مربوطه موجبات دلگرمی و پویایی وبلاگ نویسان و فعالین این عرصه را فراهم می کند.

6-  شبکه های اطلاع رسانی و پایگاه های علمی، فنی و آموزشی به منظور رشد و اعتلای حرفه ای مهندسی کشاورزی ایجاد شده و دبیرخانه باشگاه وبلاگ نویسان کشاورزی و منابع طبیعی با حمایت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی راه اندازی شود.

7-  و در نهایت پیشنهاد می شود یک روز از ایام هفته جهادکشاورزی به نام روز فنآوری اطلاعات و ارتباطات در بخش کشاورزی نام گذاری شود.

 

 

جمعی از وبلاگ نویسان کشاورزی و منابع طبیعی

12/8/85

سخنی با مسئولین محترم وزارت جهاد کشاورزی

دو هفته پیش در همایش آموزش کشاورزی، دکتر خلقانی ریاست محترم سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی کشور با اذعان به نقش موثر سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و جایگاه ویژه این سازمان در بخش کشاورزی اضافه نموده اند : سودآوری ناشی از حضور 25 درصدی نیروی متخصص در مزارع تاکنون 100 میلیارد تومان است. در نتیجه پیش بینی می شود اگر 80 درصد دانش موجود، در مزارع وارد شود تولیدی بیش از 20 میلیون تومان در گندم خواهیم داشت.

نکته اشاره شده توسط ایشان نکته ای قابل تأمل و نظر است. نکته ای که باید در وهله اول از سوی سطوح عالیه وزارت جهاد کشاورزی مورد توجه قرار گیرد. ورود و حضور قشر تحصیل کرده در مزارع و پیاده شدن مباحث علمی در عمل از سویی و اشتغال فارغ التحصیلان جویای کار از سوی دیگر یکی از ارزنده ترین ابتکارات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی از بدو تأسیس می باشد. طرح مهندسین ناظر اگرچه هنوز با اهداف تعیین شده فاصله بسیار دارد، لکن در همین مدت اندک توانسته نقش ویژه ای در افزایش تولید برخی محصولات از جمله گندم داشته باشد.

طبق فرمایشات دکتر خلقانی سودآوری 100 میلیارد تومانی از حضور 25 درصدی نیروی متخصص نشان از تأثیر گذاری مهم قشر تحصیل کرده و جای بسی امیدواری است. طبیعتاً با افزایش حضور متخصصین در مزارع نه فقط در تولید گندم، بلکه شاهد رشد چشمگیر در تولید محصولات اساسی دیگر نیز می توان  بود. با رویکرد نظامند جدید دیگر رسیدن به خودکفایی و تولید 20 میلیون تن گندم یک آرزوی دست نیافتنی نیست. 

در این میان علی رغم اذعان مسئولان محترم وزارت جهاد کشاورزی به نقش موثر سازمان نظام مهندسی در سازماندهی و اشتغال قشر تحصیل کرده و تاثیرات مثبت در افزایش تولید متاسفانه این سازمان همچنان از کم لطفی های مسئولین محترم وزارت جهاد کشاورزی بهره مند است.  عدم توجه و کوچک انگاشتن نقش این سازمان بعنوان یک نهاد غیر دولتی و بازوی اجرایی توانمند وزارت جهاد کشاورزی در سر و سامان دادن به وضعیت قشر تحصیل کرده در این بخش می تواند لطمات جبران ناپذیری را به بخش کشاورزی و در نهایت به کشور وارد نماید، چرا که امنیت سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی هر کشوری به امنیت غذایی وابسته است. هر چند مسئولین عالی رتبه نظام موکداً تاکید بر اجرای اصل 44 قانون اساسی و توسعه بخش خصوصی دارند جای بسی تاسف است که در سال 85 بودجه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی 100درصد کاهش می یابد و از سویی وزیر محترم جهاد کشاورزی نیز هیچ اولویت استخدامی به اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نمی دهد.

یقیناً حمایت های مادی و معنوی از سازمان در سر و سامان دادن برنامه ها و رسیدن به  اهداف از پیش تعیین شده نقش ارزند ه ای خواهد داشت. حداقل اگر یک درصد از سودآوری گفته شده توسط آقای دکتر خلقانی به سازمان تزریق شود، مطمئناً وضعیت اشتغال بخش و نتیجتاً وضعیت کشاورزی کشور بهبود قابل توجهی خواهد یافت. عدم حمایت و کمی بودجه، سازمان را به یک انجمنی که فقط عضو گیری می نماید و ناتوان از اجرای برنامه هایش می باشد، تبدیل نموده است.

 

جناب آقای دکتر خلقانی و مسئولین محترم وزارت جهاد کشاورزی

آیا تا به حال به سازمان نظام مهندسی استان تهران مراجعه داشته اید؟ اگر به آنجا تشریف ببرید عرایض بنده را به روشنی درک خواهید کرد. سازمان نظام مهندسی تهران با فضایی در حدود 100 متر به امور 12 هزار عضو خود رسیدگی می کند که مطمئنا تا 5 یا 6 سال آینده این اعضا اگر به دوبرابر نرسد حداقل به 20 هزار عضو خواهد رسید.  بیشتر به معجزه می ماند، واحدی که گنجایش 10 نفر ارباب رجوع را به طور همزمان ندارد دارای 12 هزار عضو می باشد که یقیناً این تعداد عضو حداقل یکبار به سازمان مراجعه داشته اند.

در پایان در راستای اجرای اصول سوم (بند 13)[1]، چهل و سوم (بند 9)[2] و چهل و چهارم قانون اساسی و سایر موارد ذکر شده در قوانین و مقررات کشوری و همچنین بمنظور تقویت و توسعه بخش کشاورزی  از شما بعنوان سیاستگذاران و تصمیم گیران کشاورزی کشور خواستارم، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را از حمایت های مادی و معنوی بیشتری بهره مند سازید.

 


[1]دولت موظف به تامبن خودکفایی در علوم و فنون و صنعت و کشاورزی و امور نظامی و مانند اینها است.

[2]تاکید بر افزایش تولیدات کشاورزی، دامی و صنعتی که نیازهای عمومی را تامین کند و کشور را به مرحله خودکفائی برساند و از وابستگی برهاند.

 

با امضای لبنک زیر ٬ حمایت خود را از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اعلام نمایید.

 

تهیه آرشیو از عکس های همایش وبلاگ نویسان

بدینوسیله به اطلاع میرساند سازمان نظام مهندسی استان تهران درصدد تهیه آرشیو کاملی از عکس های همایش وبلاگ نویسان کشاورزی و منابع طبیعی و ارسال آن برای مدیران وبلاگها و وب سایتها می باشد. لذا از دوستان عزیزی که در همایش حضور داشته و عکس انداخته اند، تقاضا می شود سی دی حاوی عکس ها را تا آخر هفته بعد (26/8/85) به سازمان ارسال نمایند.

 

با تشکر از همکاری شما

 

آدرس :  تهران – انتهای خیابان طالقانی – بعد از خیابان بهار -  ساختمان شماره 2 جهادکشاورزی استان تهران – طبقه پنجم – سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران – روابط عمومی

پشت صحنه همایش

بی شک تلاش های ارزشمند پرسنل محترم سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران  در برگزاری مطلوب  این همایش نقش اصلی و اساسی را داشت.

تصاویری که ملاحظه می فرمایید گوشه ای از فعالیت های تیم برگزار کننده در ساعت ۲:۳۰ شب قبل از همایش است.

مهندس بابااکبری       مهندس بابااکبری و بنده در حال بررسی بیانیه        مهندس بابااکبری و مهندس رادمنش     مهندس بابااکبری و مهندس رادمنش در حال بررسی بیانیه               آقای موسیوند یکی از پرسنل محترم سازمان          

آقای موسیوند یکی از پرسنل محترم سازمان               

                                                                                                                                             

در اینجا لازم می دانم از :

جناب آقای مهندس رمضان نژاد ریاست محترم سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

جناب آقای مهندس پرمون معاونت محترم سازمان نظام مهندسی استان تهران

جناب آقای مهندس بابااکبری مدیر محترم روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کل کشور

جناب آقای مهندس رادمنش مدیر محترم روابط عمومی سازمان نظام مهندسی استان تهران

جناب آقای مهندس فرشادی 

جناب آقای مهندس صفایی

جناب آقای مهندس مقدمی

جناب آقای مهندس ابوذر

جناب آقای موسیوند

و سایر پرسنل محترم سازمان نظام مهندسی استان تهران که زحمات زیادی برای برگزاری این همایش متقبل شدند تشکر و قدردانی نمایم.

خبر برگزاری همایش وبلاگ نویسان کشاورزی و منابع طبیعی

گزارش و خبر برگزاری اولین همایش وبلاگ نویسان کشاورزی و منابع طبیعی :

لینک خبر در سایت ایسنا :  http://isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-817683&Lang=P

 سایت سازمان نظام مهندسی کل کشور : http://www.agri-eng.com/

سایت سازمان نظام مهندسی استان تهران : http://www.anreo.com/?p=91

سایت فارم ایران : http://www.farmiran.ir/news/?id=247

سایت پایگاه زیست شناسی ایران : http://iranbiology.ir/class/?p=28

وبلاگ مهار بیابان زایی : http://darvish100.blogfa.com/post-406.aspx

وبلاگ تخصصی دانشجویان رشته مهندسی تولیدات گیاهی (دانشگاه آزاد رودهن) : http://www.tolidategiahy.persianblog.com

وبلاگ دانه های روغنی : http://www.oilseedcsssc.blogfa.com/cat-19.aspx

وبلاگ مهندسی باغبانی : http://nymphea-alba.blogfa.com

وبلاگ مرتع-آبخیز : http://martaa-abkhiz.blogfa.com/8508.aspx

وبلاگ کشاورز تنها : http://alonefarmer.blogfa.com/post-1657.aspx

وبلاگ مهندسی کشاورزی - باغبانی : http://baghbanigroup.mihanblog.com/Post-108.ASPX

وبلاگ گیاهپزشکی :    http://sterlitzia.blogfa.com/post-142.aspx 

وبلاگ plant protection ه : http://djplant.blogfa.com/post-31.aspx   

نخستین همایش وبلاگ نویسان کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد

مدیران وبلاگها و وب سایت های کشاورزی و منابع طبیعی

بالاخره با یاری از خداوند متعال و همت و همراهی دوستان گرامی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین حضور قابل تقدیر مدیران محترم وبلاگها و وب سایتهای کشاورزی و منابع طبیعی نخستین همایش وبلاگ نویسی کشاورزی و منابع طبیعی و نگاه تخصصی به بخش در مرکز سازمانهای غیر دولتی و فعالیتهای داوطلبانه شهرداری تهران برگزار گردید.

بعنوان عضو کوچکی از تیم برگزار کننده همایش از تمامی مدیران وبلاگها و وب سایتهای کشاورزی و منابع طبیعی که قبول زحمت نموده و از اقصی نقاط کشور در این همایش شرکت نمودند تقدیر و تشکر می نمایم.

ضمنا از مدیران وبلاگ ها و وب سایتهای کشاورزی و منابع طبیعی که ما را در انعکاس اخبار اولین همایش وبلاگ نویسی کشاورزی و منابع طبیعی همراهی نمودند سپاسگزاری می نمایم.                                             

تغییر محل برگزاری همایش

آدرس محل برگزاری همایش وبلاگ نویسی کشاورزی و منابع طبیعی و نگاه تخصصی به بخش :

تهران – خیابان استاد نجات الهی (ویلا)- تقاطع ورشو- مرکز سازمان های غیر دولتی و فعالیت های داوطلبانه شهرداری تهران