خبر

تعاون روستایی مسوول خرید کلزا از کشاورزان شد.

وزیر جهاد کشاورزی مسولیت خرید دانه روغنی کلزا از کشاورزان را به سازمان مرکزی تعاون روستایی سپرد. به گزارش خبرنگار سرویس کشاورزی و صنایع غذایی اقتصاد پویا با شروع برداشت کلزا در سطح ۱۹۰ هزار هکتار کار خرید این محصول در استان های هرمزگان ،بوشهر،فارس و سیستان و بلوچستان آغاز شد. بر اساس پیش بینی کارشناسان سطح تولید کلزا در سال جاری به ۳۳۰ هزار تن خواهد رسید. برداشت کلزا از فروردین ماه آغاز و تا نیمه اول مرداد ماه به طول می انجامد. به موجب این گزارش وزارت جهاد کشاورزی برای خرید دانه های روغنی در سال ۸۵ مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان پیش بینی کرده است که جهت تصویب و ابلاغ به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال شده است.

این خبر  امروز در روزنامه اقتصاد پویا شماره ۵۳۱ (شنبه ۱۹ فروردین ۸۵) به چاپ رسیده است.

اطلاعیه دبیرخانه ائتلاف سبز اندیشان

تشکل ها و سازمان های غیر دولتی بخش کشاورزی متناسب با شکل بندی اقتصادی واجتماعی تولید وبرای حمایت از منافع بخش تشکیل شده اند. پایداری این سازمان ها تابع کارکرد آنها بوده و این کارکرد نیز تابع قدرت ناشی از انسجام آنها می باشد. سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به عنوان مهمترین تشکل غیر دولتی بخش کشاورزی از این قاعده مستثنی نمی باشد و اکنون در آغاز دومین دوره فعالیت سازمان ، ارزیابی عملکرد آن در چگونگی نیل به این انسجام و قدرت ضروری است. در این راستا با نگاهی به فعایت سازمان در دوره نخست می توان دریافت علی رغم موفقیت ها و پیشرفت هایی که در ایجاد ساختار سازمانی , تطبیق با شرایط موجود و رفع مشکلات اولیه حاصل گردید , اهداف ملی بخش کشاورزی مححق نشد و علت این امر را باید در عدم انسجام لازم و عدم تعادل وبرخورداری شوراهای استانی از رویکرد واحد نسبت یه مسایل و معضلات بخش کشاورزی جستجو نمود. به بیان دیگر نتیجه محتوم تفاوت دیدگاه ها وعدم انسجام و تعامل کاهش قدرت تاثیر گذاری و نقش آفرینی سازمان در برنامه های کلان کشور بوده است. از این رو برای نیل به انسجام و قدرت سازمانی باید گام های بلندتری را برداشت . تشکیل ائتلاف سراسری سبز اندیشان را می توان نخستین گام را در این راه دانست. ائتلاف , تحول در نظام تصمیم گیری و ایجاد یک سازمان منسجم و پویا را که از مشارکت فعال تمامی اعضا بهره مند گردد به عنوان یگانه راه نیل به اهداف سازمان ارزیابی نموده و در این راستا یسیج نیروهای همفکر در سطح استان ها را در دستور کار خود قرار داده است. امید آن را میرود  که باایجاد شبکه ای ازمتخصصین همسوشاهد رشد وتوسعه بخش کشاورزی باشیم.

اهداف

ارتفای قدرت سازمانی حول اندیشه های مشترک

افزایش مشارکت شوراهای استانی درتصمیم سازیها وسیاست گذاریهای کلان کشاورزی کشور

ایجاد همبستگی میان شورا ها ی استانی و شناخت هر چه بیشتر از منافع مشترک آنها

تجمیع توانایی و تجارب شوراهای استانی برای افزایش کارکرد سازمان

اهتمام به گسترش دانش , دانایی و فن آوری

ارتقای جایگاه اجتماعی و اقتصادی فارغ التحصیلان بخش در میان سایر فارغ التحصیلان

فراهم نمودن بستر پرورش نیروی انسانی برای تصدی مسوولیت های بخش

دیدگاه ها

تقویت نقش و جایگاه غیر دولتی سازمان

توجه به توسعه نهادهای غیردولتی وکاهش نقش دولت و افزایش حضور نهادهای صنفی - مردمی در فعالیتهای اجتماعی

باورو اهتمام به فراهم ساختن زمینه نقد وبررسی سیاستهای دولت در بخش کشاورزی ومرتبط

توجه به نیروی انسانی  و جایگاه آن به عنوان عامل اصلی در رشد و توسعه کشاورزی

ائتلاف سبز اندیشان از تمامی نامزدهای دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی که به اهداف و دیدگاه های مذکور باور داشته و در جهت اجرای آن تلاش حواهند نمود و دست آنان را به گرمی می فشارد و آمادگی خود را برای حمایت ازایشان درجلب اعتماد و کسب آراء رای دهندگان دومین انتخابات اعلام می دارد.

اطلاعات تکمیلی در نخستین کنفرانس مطبوعاتی ائتلاف اعلام خواهد شد

علاقه مندان می توانند برای آگاهی بیشتر با دبیرخانه ائتلاف سبز اندیشان تماس بگیرند

تلفن : 88833781-021

نمابر ( فکس) :88832361- 021

تلفن پیام گیر :  88833998- 021

: پست الکترونیک

sabzandishan_farda2020@yahoo.com

کد پستی : 5467-14155تهران

اولین همایش سراسری به منظور  آشنایی با دیدگاه های و برنامه های ائتلاف 16/1/85 برگزار خواهد گردید.

مرجع : http://www.etelafsabz.com/