نفرات ۴ تا ۱۰ چشم انتظار معافیت سربازی

بازم خبر خوش معافیت سربازی برای قشر تحصیل کرده جامعه. جای بسی خوشحالی و مسرت است که مسئولین محترم نظام وظیفه عمومی دغدغه قشر تحصیل کرده وفرهیخته جامعه را دارند و در جهت ارائه تسهیلات به این اقشار اقدامات مثبتی انجام می دهند.

اما نکته قابل توجهی که در این زمینه به آن توجه نشده برابر گرفتن نفرات اول تا سوم دانشگاههای دولتی و آزاد با هم است. البته قصد جسارت به دانشجویان دانشگاه آزاد را ندارم ولی مطمئنم افرادی که در دانشگاه دولتی رتبه های ۴ تا ۱۰ را آورده اند حتما توانایی گرفتن رتبه ۱ تا ۳ را در دانشگاه آزاد دارند مخصوصا در کنکور مقطع کارشناسی ارشد و فقط به خاطر هراس از هزینه بالای دانشگاه آزاد در کنکور آن شرکت نکرده اند. نکته بعدی اخذ رتبه های ۱ تا ۳  توسط دختران و برخی از افرادی که از راههای دیگر معافیت گرفته اند که طبیعتا مشمول این معافیت نمی شوند.

اگر به نوعی مسئولین محترم معافیت های نفرات برتر را تا ۱۰ نفر اول افزایش می دادند و یا به جای افرادی که در نفرات اول تا سوم هستند و مشمول این طرح نمی شوند از جمله خانم ها و افرادی که سابقا معافیت گرفته اند، نفرات بعدی را قرار بدهند، عدالت به نحو احسن در این طرح به چشم می خورد و باعث انگیزه در قشر فرهیخته و نخبه می گردد.

امیدوارم به حول و قوه الهی شاهد اجرای این طرح به شیوه فوق الذکر که دغدغه اصلی اقشار فرهیخته می باشد باشیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
احسان یکشنبه 18 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 05:48 ق.ظ

سلام
من می خواستم بدونم آیا نفرات اول تا سوم کارشناسی ارشد از سربازی معاف می شن ؟؟؟؟

متاسفانه خیر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد