از همه جا

سلام. یادش بخیر سال گذشته، مثل همین روزها بود، با دوستان خوبم در سازمان، شدید سرگرم جمع و جور کردن نشریه سازمان نظام مهندسی استان تهران بودیم تا برای ۱۳ هزار عضو سازمان ارسال کنیم که خدا رو شکر ۳ الی ۴ روز مونده به عید این کار انجام شد آنهم با امکانات بسیار کم سازمان. هر چند نشریه سازمان فقط یک شماره چاپ شد (بدلیل کمی بودجه) ولی کار ارزشمندی بود که به نظرم می توانم از آن بعنوان یکی از بهترین کارهای نشریاتی ام نام ببرم. ـــــــــــــ . فردا هم که انتخاباته، باید بریم پای صندوق های رای، امیدوارم افرادی که منتخب ملت هستند بتوانند با اختیارات خود مشکلات اقتصادی، معیشتی و مخصوصا بیکاری جوانان رو برطرف کنند و در واقع ملت تاثیر حضور منتخبین خود را در مجلس لمس نماید. ـــــــــــــ . عید هم که داره میاد، تو این روزها طبق معمول سالهای قبل سر وزیر کشاورزی از همه شلوغتره، هر روز باید به نوعی به ملت امید بده گوشت و میوه و آجیل و اینجور چیزها شب عیدی گرون نمیشه. هر چند وزیر ما یک ماهی هست داره با مرغها کلنجار میره تا قیمتشونو پایین بیاره. ـــــــــــــ . در آخر، بحث هایی هم هست که دومین همایش وبلاگ نویسان کشاورزی و منابع طبیعی در سال آینده (احتمالا اواخر بهار یا اوایل تابستان) برگزار بشه. به امید خدا اگر بحث جدی شد و امکانات فراهم بود انتظار یاری دوستان وبلاگ نویس در برگزاری هر چه بهتر این همایش را دارم.

نظرات 29 + ارسال نظر
امین یکشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:35 ق.ظ http://tolidategiahy.persianblog.ir/

سلام مهندس جان.خسته نباشی و سال نو را پیشاپیش بهت تبریک می گم.امیدوارم همانند سال گذشته در برگزاری این همایش موفق باشید

رزا بداغی یکشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 09:13 ق.ظ http://rosaceae.blogfa.com/

سلام جناب اقای مقیسه عزیز. خوب هستید. یه مطلب در مورد گوجه فرنگی به عنوان واکسن ایدز گذاشتم . و لازم به یاد اوری است آخرین پست وبلاگ بنده در سال 86 با عنوان امضای نامه درخواست اجرای همایش در روز سه شنبه 28/12/86 خواهد بود. بنده منتظر نظرات ارزشمند شما در این خصوص هستم. با احترام[گل][گل]

رزا بداغی یکشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 02:50 ب.ظ http://rosaceae.blogfa.com/

سلام جناب اقای مهندس مقیسه . خوب هستید. یه مطلب در مورد گوجه فرنگی به عنوان واکسن ایدز گذاشتم . و لازم به یاد اوری است آخرین پست وبلاگ بنده در سال 86 با عنوان امضای نامه درخواست اجرای همایش در روز سه شنبه 28/12/86 خواهد بود. بنده منتظر نظرات ارزشمند شما در این خصوص هستم. با احترام[گل][گل]

فرزند ایران یکشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 03:57 ب.ظ http://zadgahamiran.blogfa.com

نظرسنجی‌هایی برای انتخاب بهترین وبلاگ زیست‌محیطی، برترین نوشته و برترین سبزنویس سال 86
به دنبال کار ارزشمندی که سال گذشته، فرداد دولتشاهی عزیز، مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی «همنهاد» سامان داد، اینک با کسب اجازه از او و نظرخواهی از همه دوستان سبزاندیش اقدام به برپایی نظرسنجی‌هایی برای انتخاب بهترین وبلاگ زیست محیطی، برترین نوشته و برترین سبزنویس تازه وارد در سال 1386 از بین لیست وبلاگ‌های زیر کرده‌ام.
دوستان، توجه داشته باشند که چنانچه وبلاگ دیگری مد نظر دارند، می‌توانند نام وبلاگ مورد نظر خود را در بخش نظرات نظرسنجی قید فرمایند. همچنین راجع به دو نظر سنجی دیگر دوستان سبزاندیش تعیین کننده انتخابها می‌باشند. بنابراین با درج مشخصات برترین نوشته و برترین سبزنویس جدید زیست محیطی در سال 1386، فقط در قسمت نظرات نظرسنجی در ایجاد دو نظرسنجی جدید همکاری نمایید.
گفتنی آن که این نظر‌سنجی‌ها تا پایان فروردین‌ماه سال 1387 ادامه می‌یابد و سپس اقدام به معرفی سه وبلاگ برتر سال جاری خواهد شد.

در مورد اهدا جوایز به منتخبین نیز، آماده کسب نظرات ارزشمند دوستان هستم.

اینک تقاضا دارم هم در این نظرسنجی سبز شرکت فرمایید و هم خبر آن را به دوستان‌تان اطلاع دهید و لوگوی آن را در تارنماهای خویش منتشر سازید.

حاجی میرزایی دوشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 08:41 ق.ظ http://studyinsects.blogfa.com/

فروش کتاب مرجع و کمیاب (Study of Insects)
قابل توجه اساتید و دانشجویان رشته گیاهپزشکی گرایش حشره شناسی

کتاب مرجع



مطالعه حشرات



(Study of Insects)





تالیف بورر و دیلونگز ویرایش هفتم با کیفیت چاپ عالی و صحافی گالینگور

فروش بصورت کلی و جزیی هر جلد پانزده هزار تومان(هزینه پست بعهده خریدار میباشد).





برای تهیه کتاب

با ما تماس بگیرید



09183615286



3678711-0861



حاجی میرزایی

رزا بداغی دوشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:05 ق.ظ

سلام جناب اقای مهندس مقیسه بنده نیز پیشاپیش فرا رسیدن سال جدید را خدمت شما تبریک عرض می نمایم و برای شما و خانواده محترمتان اروزی بهترین روزها در سال نو را دارم. در مورد همایش به گفته شما اواخر بهار و اوایل تابستان
این زمان بسیار دیر و همچنین زمان امتحانات دوستان دانشجوی ماست و مطمئنا تعداد زیادی از دوستان نیم توانند شرکت نمایند. امیدوارم بر این مهم دقت بیشتری بنمایید. باتشکر

حسین (هایسان) پنج‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 07:49 ب.ظ http://www.hosseinzt.com/weblog

سلام
از پیام تبریکتون بسیار ممنون هستم. من هم این عید رو به شما و خانواده محترم تبریک گفته و از خداوند مهربان سالی پر از موفقیت و سربلندی برایتان آرزومندم.

ساسان جعفرنیا جمعه 2 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:09 ق.ظ http://www.sabziran.ir

با سلام و خسته نباشید. سال ۱۳۸۷ بر شما گرامی باد. به امید سالی همراه با سلامتی و موفقیت.
آموزشگاه کشاورزی سبزایران

صداقت جمعه 2 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 10:23 ق.ظ http://sedaghathoor.blogfa.com

سلام
جناب آقای مهندس
سال نو را به شما تبریک و شادباش عرض می کنم. با آرزوی سالی پربار و همراه با موفقیت برای شما

وبلاگ علوم خاک ایران (جواد زمانی) جمعه 2 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:11 ق.ظ http://iransoil.blogfa.com

سلام:
من نیز این عی باستانی و بهار طبیعت را به شما دوست عزیز تبریک می گویم. امیدوارم که سال پر از شادی و موفقیت داشته باشید.
بدرود

محمد جمعه 2 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:56 ب.ظ http://royan4.blogsky.com

سلام

تشکر از شما امیدوارم سال خوبی بربا همه باشد
امید دارم شما با ما همکاری کرده و از مطالب خوب خودتان ما را محروم نسازید
اگز مایل باشید در انجمن رویان عضو شده و مطالب خود را در بخش کشاورزی و علوم زیستی ارائه نماییدعضویت
لینک زیر
http://abi1.blogsky.com/

نارون جمعه 2 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 07:11 ب.ظ

سلاو.سال نو را به شما تبریک میگم.امیدوارم سال خوبی را داشته باشی.

ابراهیم جمعه 2 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 07:19 ب.ظ http://dolateeshgh.blogfa.com/

طرح یکپارچه.مکانیزه و شناسنامه دار نمودن همه زمینهای کشاورزی کشور.و اداره آنها بصورت گروههای تعاونی ( توسعه کلان بخش تعاون ) :
با تغییراتی در ضرب المثل << چو صد آمد نود هم پیش ماست >> به شکل << چو طرح صد آمد نود طرح و ایده هم پیش ماست >> میتوانیم طرحهایی را مطرح کنیم . ضمن نداشتن اشکالات و تضاد با برنامه های دیگر بتواند سرمایه ها و فرصتهای کلانی را برای نوسازی جامعه در اختیار کشور قرار دهد . و با باز کردن کلاف سردرگم و در هم تنیده مشکلات اهداف خرد و کلان را در ارتباط با هم پیگیری و محقق نماید . و هر موفقیتی را پل موفقیتهای دیگر قرار دهد . تا با کمترین هزینه مادی و معنوی بالاترین بهره وری را نصیب کشور نماید .طرحهایی که بتواند با یک تیر چندین برنامه ملی و بخشی را مورد هدف قرار دهد .
.................................
بخش کشاورزی یکی از مهمترین بخشهای کشور است . که از جنبه های گوناگون دارای اهمیت میباشد . از جمله : خودکفایی غذایی . ایجاد مشاغل متنوع و کلان . رونق و توسعه صادرات محصولات و فرآورده های کشاورزی . حفظ و سلامت محیط زیست . بهره برداری و بهره وری از منابع آب و خاک . رونق کشاورزی و ارتباط مستقیم با کاهش مهاجرت . حاشیه نشینی و کاهش معضلات فرهنگی و اجتماعی و دیگر مشکلات مرتبط . و توسعه مشاغل دیگر مرتبط با کشاورزی مثل : ساخت کارخانه های فرآوری مازاد محصولات کشاورزی و......
در حال حاضر بخش کشاورزی در کشور ما . یکی از بی سر و سامان ترین بخشهای کشور است . که با وجود داشتن مزیتهای کلان ملی و بخشی با کمترین بهره وری بدون سازماندهی مدرن روزگار میگذراند .
در شرایط فعلی زمینهای کشاورزی بصورت قطعه های کوچک و تحت تملک انفرادی بدون برنامه های منظم و حساب شده با صرف منابع آب . کود و سم و فرسایش خاک و با سختی و مشقت فراوان کشاورزان و با کمترین عایدی برای زحمت کشان اصلی ( کشاورزان ) اداره میشود .
در صورتی که میتوان با طرح ملی : یکپارچه . مکانیزه و شناسنامه دار نمودن همه زمینهای کشاورزی کشور . و اداره آنها بصورت گروههای تعاونی . بیشترین بهره وری را بدست آورد . از جمله منافع این طرح :
1- با شناسنامه دار نمودن همه زمینهای قابل زراعت کشور . میتوانیم از تغییر کاربری ( رانت و مافیای زمین خواری ) جلوگیری نمود .
2- میتوان با تشکیل تعاونیهای کشاورزی( با حمایت و هدایت وزارت کشاورزی و وزارت تعاون ) توسط کشاورزان . و یکپارچه نمودن زمینهای خرده ( عضو تعاونی ) با حمایت مالی و تجهیزاتی وزارت تعاون و کشاورزی بصورت مکانیزه . بر اساس نوع محصولات بصورت یکپارچه توسط تعاونیها زیر کشت برد . و سهم و منافع هر یک از کشاورزان در آن تعاونی مشخص باشد .
3- با تشکیل تعاونیها و عضویت کشاورزان با توجه به افزایش تواناییهای تعاونی میتوان با حمایت دولت و بانکها نسبت به مکانیزه نمودن کشاورزی اقدام نمود .
این طرح از جنبه های گوناگون دارای منافع بسیاری است :
1- باعث توسعه کلان بخش تعاون میشود .
2- باعث بهره وری کامل از منابع آب و خاک و کود و سهم . و رشد کلان محصولات کشاورزی میشود .
3- با تبدیل کشاورزی کشور . از انفرادی و خرد به تعاونیهای کشاورزی . نوع کشت محصولات کشاورزی قابل برنامه ریزی و ساماندهی میشود .
4- با مکانیزه شدن کشاورزی . ضمن از بین رفتن مشقت طاقت فرسای و افزایش رفاه کشاورزان . دست واسطه های بین کشاورزان تا بازار مصرف قطع میشود . و همه عایدی بین کشاورزان تعاونی و مصرف کننده تقسیم میشود . افزایش بی رویه قیمتها هم کاسته میشود . و برای دولت هم مدیریت و ساماندهی قیمتها قابل کنترل میباشد
5- با تشکیل تعاونی های کشاورزی . امکان اشتغال کلانی برای فارغ تحصیلان کشاورزی بوجود می آید .
6- امکان توسعه کارخانجات تولید کننده تجهیزات کشاورزی ممکن میشود .
7- باعث میشود در کنار زمینهای کشاورزی کارخانه های فرآوری مازاد محصولات احداث شود . و ضمن ایجاد اشتغال جدید باعث رونق صادرات و ارزآوری میشود .
7- رونق کشاورزی و ایجاد اشتغال و توسعه مناطق دور از مرکز و افزایش رفاه باعث کاهش یا معکوس شدن مهاجرت میشود . و به تبعه آن از معضلات و زیانهای شهرنشینی در همه زمینه ها کاسته خواهد شد .
8- ضمن اینکه محصولات مرغوب و با کیفیتی خواهیم داشت . و میتوانیم با صرف کمتر منابع ( آب . خاک . سم و کود ) به خودکفایی غذایی برسیم .
9- با تعاونی شدن بخش کشاورزی و افزایش توانایی مالی . با تشکیل بانک و بیمه مستقل میتوان امنیت و بیمه موثری را در حوادث طبیعی و خشک سالیها ایجاد نمود .و با خودکفایی رسیدن این بخش . و بار سنگین پرداخت زیانها از دوش دولت برداشته شود.
بطور کلی این طرح میتواند بستر و فرصت همه گونه تحول مثبت و سازنده را در بخش کشاورزی ایجاد نماید . و همچنین دولت میتواند با طراحی نرم افزار این طرح و حمایت و سازماندهی کشاورزان در گروههای تعاونی توسعه کلانی را در بخش تعاون ایجاد نماید . و کشاورزان بعلت منافع و مزیتهایی که این طرح میتواند برایشان داشته باشد . از این استقبال و منافع ملی آن بسرعت محقق خواهد شد .

مرانلو جمعه 2 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:50 ب.ظ http://mmaranlou.blogfa.com

من هم سال خوبی رو برای شما آرزو می کنم

سجاد بدیعی جمعه 2 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 10:23 ب.ظ http://sajadbadiei.blogfa.com

سلام مهندس
امیدوارم سال خوبی رو آغاز کرده باشی و همیشه موفق و شادکام باشی به امید دیدار

پژمان قاسمی نژاد شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 01:32 ق.ظ http://www.plant.mihanblog.com

سلام. سال نو شما هم مبارک. امیدوارم سال خوبی داشته باشید

حمیدرضا عباسی دوشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 01:28 ب.ظ http://hamidabbasi.blogfa.com

هم گامی جشن فرهنگ و طبیعت و همچنین تولد منجی عالم بر شما و خانواده محترمتان مبارکباد.

بهادری دوشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 04:39 ب.ظ http://www.khesarat.blogfa.com

با سلام
خجسته ترین نوروز گیتی بر شما عزیز مبارک.
در پناه ایزد دانا به سرور باشید.

[ بدون نام ] دوشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 05:21 ب.ظ http://navid-helal.blogfa.com/

سلام
ما مایل به تبادل لینک با شما هستیم در صورت تمایل ما را لینک کرده و در قسمت نظرات به ما خبر دهید تا ما هم این کار را انجام دهیم. وبلاگ ما متعلق به کانون دانشجویی هلال احمر دانشکده کشاورزی واحد ورامین است .با تشکر

سینا دوشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:57 ب.ظ

با عرض سلام و خسته نباشید و تبریک سال نو می خواستم از دوستان بپرسم از جه طریقی می شه زمان برگزاری آخرین کنگره های بخش کشاورزی رو فهمید.

omid سه‌شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 05:05 ب.ظ http://www.aess.dom.com

salam.sale no mobarak.
anjomane eghtesad keshavarziye tabriz.

شاهد سه‌شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 05:28 ب.ظ http://www.shahedagri.blogfa.com

سلام عید شما هم مبارک عید در عید شما هم مبارک
خوشحال میشم به من سر بزنید با با نظرات قشنگتون یاریم کنید + اینکه من شما رو لینک کردم اگر دوست داشتید لینکم کنید...

شاهد چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 10:39 ق.ظ http://www.shahedagri.blogfa.com

سلام باه شما درست می فرمائید من متوجه نبودم ولی باید بگم منم از همون روز اول راه اندازی وبلاگ افتخار این رو داشتم که شما رو لینک کنم....
ایام به شادی....

اعظم السادات خرم دره چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 03:27 ب.ظ http://navid-helal.blogfa.com

سلام ممنون از اینکه به ما لینک دادید شما هم لینک شدید در قسمت نظرات فرموده بودین که در ضمن پسندیده تر است وبلاگ های علمی و خبری از کدهایی که باعث مشکلات برای خوانندگان است عاری باشد ممنون میشم اگه منظورتونو واضح تر بفرمایید

اعظم السادات خرم دره جمعه 9 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:11 ق.ظ http://navid-helal.blogfa.com

سلام.
دوست عزیز من اون کدها رو برای جلوگیری از کپی کردن مطالب در وبلاگ قرار دادم ولی فرمایش شما کاملا صحیح است.
ممنون از اینکه نظر دادید

رزا بداغی شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 08:54 ق.ظ http://www.rosaceae.blogfa.com

باعرض سلام خدمت دوست عزیزم جناب اقای مهندس مقیسه . غرض از مزاحمت عرض سلام بود و بس. موید باشید. تابعد[گل][گل][گل]

مجابی سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:16 ق.ظ http://www.smojabi.blogfa.com

با اهدا سلام

باستحضار میرسانم

در آخرین جلسه هیات مدیره مرکز صلح ومحیط زیست قرار شد روز دوم اردیبهشت سال ۸۷نشستی باحضور وب نویسان محیط زیست برگزار کنیم .


قطعا آشنایی متقابل وبلاگ نویسان فرهیخته و عزیزی که با علاقه خود به بیان مطالب محیط زیست می پردازند،می تواند فرصت مناسبی برای آشنایی حقیقی آشنایان در فضای مجازی باشد!

از آنجاییکه روز زمین پاک نزدیکترین مناسبت محیط زیستی بود برای زمان برگزاری انتخاب شد .

بدینوسیله از آن نگارنده فرهیخته ومدیر وبلاگ متواضعانه تقاضا می کنم در این هم اندیشی شرکت فرمایید.



سخنران افتتاحیه :سرکار خانم دکتر معصومه ابتکار رییس مرکز صلح ومحیط زیست

زمان : دوم اردیبهشت سال۱۳۸۷ ساعت ۱۵ الی ۱۸

مکان :سالن همایش ستاد کارآفرینی شهر تهران

واقع در : شهرک قدس فاز ۶ ایوانک غرب نبش گل افشان جنوبی

با احترام

سید محمد مجابی

دبیربرگزاری

امید کرمی سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 10:01 ق.ظ http://www.aess.blogfa.com

سلام.سال نو را به شما دوست عزیز تبریک عرض می کنم.

حامد شکری دوشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 01:11 ق.ظ http://daneshnameyeazad.blogfa.com

با سلام خدمت مدیر محترم وبلاگ.وبلاگ بسیار مفیدی دارید.تقاضا دارم از وبلگ گروه علوم دامی دانشگاه آزاد قائمشهر دیدن فرمایید و لطفا ما را هم در جمع دوستان خود قرار دهید.www.daneshnameyeazad.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد