چکیده مقاله

بررسی شیوه های کاهش هزینه حمل و نقل دانه های روغنی با استفاده از روشهای فنی و اقتصادی (۱)


سعید مقیسه

 چکیده

دانه های روغنی بعنوان گیاهان صنعتی، بدلیل کاربردهای فراوان در تغذیه انسان و کنجاله آن در تغذیه دام و طیور و مصارف متعدد صنعتی و غیره در میان محصولات کشاورزی از جایگاه ویژه ای برخوردارند. چرخه صنعت روغن نباتی بر وجود و عدم وجود دانه های روغنی می چرخد. حمل و نقل دانه های روغنی به لحاظ پراکندگی مناطق تولید در سطح کشور از موارد مهم و تأثیر گذار بر هزینه های تولید روغن نباتی می باشد. مسلماً ارائه راهکارهای اساسی از جمله مسائل فنی و اقتصادی جهت بهبود حمل و نقل دانه های روغنی، علاوه بر کاهش هزینه حمل و نقل بر قیمت تمام شده روغن نباتی تأثیر گذاشته و نهایتا منجر به کاهش بار مالی از دوش تولید کنندگان و مصرف کنندگان این کالای ضروری میگردد.

این تحقیق با هدف کاهش هزینه حمل و نقل دانه های روغنی در کشور با استفاده از شیوه های فنی و اقتصادی بمنظور ارائه خط مشی برای برنامه ریزان، سیاستگذاران، تولیدکنندگان روغن نباتی و متولیان حمل و نقل دانه های روغنی صورت گرفته است. نتایج بدست آمده نشان داد کاربرد شیوه های  فنی و اقتصادی نظیر برنامه ریزی خطی جهت بهینه سازی حمل و نقل و یا سایر روشهای فنی تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش هزینه حمل و نقل دانه های روغنی دارد.

کلمات کلیدی : روشهای فنی و اقتصادی، کاهش هزینه ، حمل و نقل ، دانه های روغنی



(۱) مقاله استخراج شده از پایان نامه و پذیرفته و چاپ شده در دومین سمینار دانه های روغنی و روغن نباتی ایران

نظرات 2 + ارسال نظر
دانشجوی کشاورزی دانشگاه شاهد یکشنبه 11 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 10:28 ق.ظ http://www.shahedagri.blogfa.com

سلام- من از شما تشکر می کنم که وبلاگ مرا در لینک خود قرار دادید و از شما تقاضای کمک برای هرچه پربار کردن وبلاگ دارم.

محمد یادگاری پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 03:56 ب.ظ

باسلام و خسته نباشید.
آقای مقیسه من دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کشاورزی هستم. سپاسگذار می شوم اگر در انتخاب موضوع پایان نامه به من کمک کنید .در ضمن اگر امکان دارد پایان نامه های رشته را برایم email کنید.
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد