چرا قیمت تضمینی تغییری نیافت؟

متاسفانه امسال قیمت تضمینی خرید محصولات کشاورزی مصوب شورای اقتصاد تغییر نیافت و محصولات کشاورزی دارای نرخ تضمینی با همان نرخ سال قبل خریداری می شوند. چرا و به چه دلیل موجهی این کار صورت گرفته، هنوز به درستی مشخص نیست. با توجه به اعلام رسمی 11 درصد نرخ تورم از سوی دولت که از سوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی  4/23 درصد اعلام شد به نظر میرسد هزینه های تولید محصولات کشاورزی نیز افزایش یافته باشد. وقتی هزینه ای افزایش می یابد طبیعتاً باید درآمد نیز افزایش یابد تا حداقل نقطه سربسر را توجیه کند. شاید شورای اقتصاد تصورش بر این بوده که نرخ تورم از روی کالاها و خدمات دیگر محاسبه می شود و ربطی به بخش کشاورزی ندارد!. کشاورزی که اقدام به کاشت محصولات دارای نرخ تضمینی می کند هزینه های خوراک، پوشاک، درمان خود و خانواده اش و هزینه های نهاده های تولید اعم از کود، بذر، سم، دستمزد، آب و غیره  را به نرخ روز و با تورم موجود می پردازد. چگونه است که باید درآمدی براساس نرخ سال گذشته داشته باشد. یک توجیه جالب این عدم افزایش نرخ تضمینی محصولات کشاورزی توسط آقای مهندس مفتح معاون وزیر بازرگانی در گفتگوی ویژه خبری دیشب 26 فروردین ماه اینگونه بیان شد که افزایش نرخ تضمینی اثرات تورمی مخربی می گذارد. ما به دنبال استفاده از روشهای به زراعی می باشیم تا کشاورزان از طریق افزایش عملکرد به افزایش درآمد دست یابند!. یقیناً آقای مهندس مفتح اطلاعی از این موضوع ندارند که از هر محصول تا مقدار مشخصی باید انتظار افزایش عملکرد داشت که مطمئناً با وضعیت حال حاضر کشاورزی کشور نباید توقع داشت درآمد ناشی از افزایش عملکرد با درآمد ناشی از افزایش قیمت تضمینی برابری کند.

نظرات 8 + ارسال نظر
نو اندیشان دوشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 01:13 ق.ظ http://www.9andishan.persianhackers.com/

با سلام به شما دوست عزیز وبلاگ خوب و پر محتوایی دارین
با تبادل لینک چطورید؟اگه با تبادل لینک ما مواق هستین ابتدا ما رو با نام:
**موزیک؛ عکس،موبایل؛ دانلود برنامه ها؛ دیوان عشق و....**
لینک کنید و به ما خبر بدین تا ما هم در اسرع وقت شما رو لیک کنیم

با تشکر از شما....
مدیر نو اندیشان

نیلوفر یاری پنج‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 03:53 ب.ظ http://www.itc-linkbox.mihanblog.com

با سلام خدمت شما دوست عزیز
من نیلوفر یاری هستم. مطالب خوب و جالبی دارید
سیستم لینک باکس ما پیشنهادی برای بالا بردن بازدید وب شما دارد .
شما با قرار دادن کد این لینک باکس و دادن لینک مورد نظرتان به ما وبلاگتان را در وبسایت های پر بیننده به نمایش خواهید گذاشت .
:سیستم تبلیغات لینک باکس ما ویژگی های بسیاری دارد
لینک سایت شما در وبسایت های پر بیننده به نمایش گذاشته میشود و باعث بالا بردن آمار بازدید وب شما میشود
این لینک باکس با اکثر موتور های جوستجو گر ارتباط دارد
شما می توانید یکی از لینک باکس های زیر را انتخاب نمایید
http://www.itc-linkbox.mihanblog.com
http://www.linkbox-sadaf.mihanblog.com
niloofar_yari@yahoo.com

مریم جمعه 31 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 11:53 ب.ظ http://www.homarazy.persianblog.com

سلام شما خوبید اقای مقیسه

خود کشاورزای بیچاره هم راه به جایی ندارند

چه برسه به فروش محصول داتن یه سود خوب

مگر این که به صورت عمده و پیش فروش باشه

ولی خوب چاره ای نیست اینم یه جور

موفق باشی

[ بدون نام ] چهارشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:49 ق.ظ

با سلام.
من دانشجوی سال آخر ترویج هستم.می خواهم برای دوره ارشددررشته مدیریت کشاورزی امتحان بدهم.به نظر شما تصمیمم درست است؟

رشته مدیریت کشاورزی بدون تردید یکی از کارآمد ترین رشته های کشاورزی است. در کشورهای پیشرفته نیز به این رشته و کاربرد آن و در کل به نقش مدیریت در کشاورزی توجه خاصی می شود.
ظرفیت پذیرش این رشته در مقطع کارشناسی ارشد بسیار کم است. به هر حال برای شما آرزوی موفقیت می کنم.

[ بدون نام ] چهارشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:53 ق.ظ

سلام
خسته نباشید .وبلاگ شما به نام مدیریت کشاورزی است .می خواستم اگه میشه مطالبی به من در مورد مدیریت کشاورزی بفرستید
.متشکرم.

ایمیل شما؟

یاسر- مرتع و آبخیز چهارشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:08 ب.ظ http://martaa-abkhiz.blogfa.com

سلام
آقا نمی دونم با چه رویی بهتون نیگاه کنم
جدا" شرمنده ام
آقا سال نو مبارک!
انقد گرفتار بودم که ... بگذریم
مسئولیت نشریه گروه باعث شده بود تا جدا" نتونم سرمو بخوارونم!
دیگه داره بیرون میاد
منم کارام داره راست و ریس میشه
ای شالله کارای طراحی وب هم تموم بشه حسابی خدمت میرسم
قول می دم جبران کنم قول
فعلا" بای بای

astu شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:02 ب.ظ http://www.astu.blogfa.com


با سلام
وبلاگ مفیدی دارید آیا مایل به تبادل لینک با وبلاگ انجمن علمی گروه علوم دامی دانشگاه تهران هستید؟

سهیل یکشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:54 ق.ظ http://roorasti.blogfa.com

جمله اس ام اس شما را یادداشت کردم .خودم فارغ تحصیل کشاورزی هستم .لذا سعی میکنم هرروز به وبلاگ شما سربزنم .خواهش می کنم بیشتر تحلیل های کشاورزی را بنویسید. وبلاگ خودم هم فقط درزمینه مسایل سیاسی است که زیاد جالب نیست . بهرحال منتظر بقیه مطالبتون هستم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد